Q/A

Questions and Answers about exercise and weightloss.

How do I get a thigh gap?


The most common reason why your thighs is touching is that you have fat on your inner thighs. You cant decide where on your body you want to burn fat, ether it goes from your tummy first or maybe it goes from your legs. However, to burn fat the main tool is to doing cardio. Muscles takes  a lot of space too so if you want a thigh gap you should work your legs so much. If you want my opinion I think its a thousnad times sexier with toned muscluar legs than just two ”sticks” that comes out fro the upper body so I work my legs by doing squats and lunges to get a nice bum, but that wont give you a thighgap. So to have a thigh gap your cardio goal should be to burn fat without gaining so much muscle mass in the thighs. Good wys of cardio is, running, bicykling, elliptical training and powerwalking. 

 

 

Hur får man mellanrum mellan låren?


Den mest troliga anledningen till att låren går ihop är att man har fett på insidan av låren. Man kan inte punkt förbränna fett utan fettet försvinner där det vill. Men så småningom kommer fettet brännas över hela kroppen. Det kanske börjar på magen, eller armarna det bestämmer kroppen själv. I vilket fall, för att bränn fett är den mest effektiva träningsformen konditionsträning. Muskler tar plats och de flesta som är vältränade och tonade (alltså inte bara smala) har inget mellan rum mellan låren. Enligt mig så är det grymt mycket sexigare att ha tonade/fasta ben än att bara ha två ”pinnar” som sticker ut från över kroppen. Så därför gör jag övningar som squats och lunges för att få snygga och fsta lår och rumpa. Men sånna övningar är inget att föredra om man endast fokuserr på att ha smala ben och mellanrum mellan låren. 
För att få ett mellanrum mellan låren så ska man fokusera på att bränna fett utan att lägga på sig muskler på benen. Bra konditionsträning för att bränna fettet är att springa, power walka, cykla och gå på cross trainern. 

 

Good ways to work your inner thighs! 

 

 

How many calories a day should I eat if I want to build muscle?


That depends form person to person how much you should eat. It depends on your weight, lenght, age and sex. To build muscles you need to eat more energy than your body needs. So we say that you shoudl eat 2000 calories to maintain you should eat maybe like 2500 when you are building muscle. You will get more fat but the muscles need the energy to grow. When you have built your muscles you can start your deff diet and burn of the fat to make your muscles visable.

When I say that you should eat more i dint mean that you should eat chocolte etc to get more calories in, Abs are made in the kitchen and the diet is the most importnt thing when you want to build muscle. 

 

Vilket kaloriintag ska man ligga på om man vill bygga muskler? 

Det beror helt från person till person hur mycket man bör äta. Det beror på din lngd, vikt, kön och ålder. För att bygga muskler måste man ligga på ett kaloriöverskott dvs att du äter mer än vad du gör av med. Detta är för att musklerna behöver extra energi för att byggas upp. Vi säger att du ska ligga på ca 2000 klorier för att hålla din vikt så ska du kanske ät 2500 för att bygga muskler. Du kommer jsälvklart att lägga på dig lite fett också men musklerna kommer byggas upp. När du har byggt musklerna kan du deffa bort fettet du ar lagt på dig för att få dina muskler synliga. När jag säger kaloriöverskott betyder inte det att du kan tryck i dig choklad för att komma upp i kalorierna. Abs are made in the kitchen och du måste äta hälsosamt för att musklerna ska byggas.

 

How does your workout schedule look like and how often do you wokrout to get your ”dream body”? 


I workout 6 days a week, 1 – 2 1/2 hours each time. Mostly just 1 hour, thats enough. I do both cardio and strenght training. My favorite class at the gym is Body Pump. (Lifting weights in  a group)

 

Hur ser ditt tränings schema ut och hur ofta tränar du för att få din ”dröm kropp”? 


Jag tränar 6 dagar i veckan, 1 – 2 1/2 timmar varje gång. Oftast bara 1 timme, det räcker. Jag tränar både konditions träning och styrke träning. Mitt favorit pass är Body pump som är styrke träning med skivstång + vikter i grupp. 

 

 

How long did it take for you until you strted to see results?


A month maybe? I dont know exactly. REMEMBER: Small progress is still a progress.

 

Hur lång tid tog det innan du började se resultat? 


En månad kanske? Är inte helt säker. Men KOM IHÅG: Små/långsamma resultat är fortfarande ett resultat. 

 

How do I get thinner and and more toned legs and but?


Cardio, cardio and cardio. Did i say CARDIO? You have to do cardio to burn fat and to get more toned you need to do strenght training. My favorite exercises for my legs and but is squats and lunges. 

 

Hur får man smalare/fastare lår och rumpa? 


Kondition, kondition och mer kondition. Nämnde jag kondition? Om du vill bränna fett är det konditions träning som gäller. För mer tonade ben och rumpa måste du ha lite muskler. Mina favorit övningar är ben böj och utfallssteg. 

 

 

 

8 svar till “Questions and Answers about exercise and weightloss.

  1. Elin skriver:

    Hej! Jag kan bli jäkligt less på den här hetsen om gap mellan låren. Visst, är du överviktig har du med stor sannolikhet inget gap pga. överflödigt fett. Men i mångt och mycket handlar det om KROPPSBYGGNAD. Du kan vara smal men ändå ha lår som sitter ihop om du är byggd på på det viset. Det är oväsentligt att tala om hur specifikt lårgap uppnås, när frågorna egentligen handlar om generell fettförbränning. Resten är kroppsligt individuellt.Hur som, tack för en superblogg och bra inspiration. Starkt att du gick ut med din historia, jag hejar på dig och fortsätter följa din story varje dag. Fina bilder och härliga tips. :)Obs! Jag är språkpolis, och måste påpeka att du särskriver ofta vilket drar ner på texterna. Konditionsträning, styrketräning, favoritpass – orden sitter ihop och ska ej särskrivas : ) Hoppas du inte tar det som negativ utan konstruktiv kritik.

  2. alva skriver:

    när du skrev om thigh gap tänkte jag på den här bilden jag hittade på tumblr för ett tag sedan, om hur man är byggd osv. när man ser den får man lite bättre förståelse för hur det hänger ihop 🙂 håller annars med om att det är grymt mycket snyggare med tonade ben än två pinnar till ben!http://sweatsalty.tumblr.com/post/28201873247/not-everyone-can-have-a-thigh-gap-so-don-t-worryär förövrigt obsessed by your blog, keep it up!

  3. evelina skriver:

    ett tips, genom att styrketräna hårt håller man igång förbränningen i flera timmar efter avslutat pass. den effekten är svår att uppnå vid bara kontitionsträning. och för att få fasta ben/rumpa som en frågar efter så är squats och utfall bästa metoden 🙂 så med kombinationen av högintensiv konditionsträning och styrketräning kan man tighta till kroppen riktigt bra 🙂

  4. Anonym skriver:

    Du skulle ju lägga upp hallonmoussen igår? 🙂

  5. Anonym skriver:

    precis som kommentrernq längst upp så kan inte alla få ett mellanrum mellan benen 🙂

  6. julia skriver:

    Tack för svar ellen! 🙂 kraaam

  7. Sandra skriver:

    Har du några bra tips om hur man ska göra för att gå ner i vikt ? för jag har tränat ca 3dagar i veckan i 1 1/2 månad och jag har bara blivit tjockare och gått upp i vikt …

  8. Cicci skriver:

    Som svar på första frågan tycker jag såhär! –> http://yknp.blogspot.se/2012/12/fuck-gap-between-your-thighs.html

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.