Motivation

Just some motivation

 

5 svar till “Just some motivation

  1. Rebecca skriver:

    Hej! Ville bara säga att du är en sjukt bra inspiration till mig, och du verkar kunnig inom detta så jag tänkte fråga dig lite saker nu, och hoppas på att jag får svar!I Januari förra året (2012) skaffade jag ett 4månaders kort mest för att testa hur det var att ha gymkort. Först i början körde jag 30minuters cardio och sen maskiner i 1h ungefär, men sedan började jag variera med varannan dag cardio och varannan cardio och maskiner. Jag åt även nyttigt och mina föräldrar lagade aldrig mat som pasta, bröd eller potatis. Jag gick ner 9kg och mina armar blev smala, och jag var väldigt nöjd med min kropp. (ska tillägga att jag tränar handboll 4-5grr i veckan också) så ibland blir det två träningar på en dag. Gymmar 7ggr i veckan. Men som sagt, jag var nöjd med min kropp, men jag byggde inte så mycket muskler har jag kommit på i efterhand, men jag blev nöjd med min form. Fast jag märkte att jag blev svagare inom handbollen osv.Under sommaren föll jag tillbaka till de dåliga vanorna, och mitt gymkort tog slut. Jag gick därför upp 7kg. Jag är inte fett, det kan jag inte påstå, men jag vill bli av med mitt underhudsfett och få synliga muskler (grymt sexigt) Jag har lite konjukturer på magen och ben, men vill fasta till allt på kroppen.Nu har jag haft mitt gymkort i 4månader och jag märker inte alls samma resultat som innan sommaren. Jag tycker jag blir större och större. Fast jag känner att mina armmuskler osv har blivit stora, men dem ser mer feta ut nu. Samma med låren. Jag började därför räkna ut hur mycket jag skulle äta och det stod att jag skulle få i mig 2200kcal om dagen, vilket jag tycker är mycket. Men jag kommer inte upp i så mycket. Kan det vara därför att jag går upp, för att min kropp går in i ”svältläge” eftersom jag tränar 2ggr om dagen? Jag har minskat, då jag bokför mått en gång i månaden, men dem senaste två månaderna har det stått still.. Kan tillägga att jag är 178cm lång och väger 67kg. (har väldigt mycket handbolls muskler) Jag bryr mig inte om siffran, jag vill bara bli trimmad, och fit. Jag äter havregrynsgröt till frukost, frukt som mellanmål, lunch i skolan (tar jämt mycket sallad och ibland lite kolhydrater), frukt innan gymet, proteinpulver efter gymet, och mat utan kolhydrater efter handbollspasset, och en frukt framåt kvällen. Ska jag äta 2200kcal efter att jag dragit av det jag förbränt? Det blir ju grymt mycket mat…. Snälla hjälp mig Ellen! 😀

  2. jenni skriver:

    hejsan! jag undrade att skriver du in hur mycket du förbränner kalorier i shape up ( när du sportar) och om du betalar för shape up?

  3. Untilfit skriver:

    Hej Elllen!Jag undrar en grej om Polar ft40. Jag har precis skaffat mig en men när jag ska köra fatburn så övergår den till fitness redan vid en puls på 112, vilket är 55 % av min maxpuls. Överallt så ser jag att det står att man ska vara på 60-70% av min maxpuls! Vet du vad det kan bero på? Skulle verkligen behöva hjälp med det här, vill ju komma igång ordentligt med klockan när den ändå är så pass dyr! TACK på förhand! Kram

  4. Emmma skriver:

    Skulle du kunna lägga upp mer recept på nyttigt/lågkalori mat/ dessert/ fika osv? :-D:-)

  5. Alicia Hillerström skriver:

    Hej! Superfin blogg du har! Jag undrar om du har tips på bra träningsappar? Kramar!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.