Go hard or go home

Idag har uppdateringen varit sådär jag vet. Min ursäkt är att jag har varit på gymmet mellan 14:15 till 17:40. Jag vet inte varför det tog sån tid idag men jag kämpade på och jag blev riktigt svettig! Jag tänker inte dra ut på det här mer utan jag tänker lista mina övningar som jag gjorde idag nedan för er. 

Idag körde vi 4 set i alla övningar och mellan 8-10 reps. 

Hantelpress – 20 kg

Sidolyft (7 kg) -superset – framåtlutande sidolyft (3 kg)

Militärpress – 25 kg

Bänkpress på snedbänk – 35 kg

Omvänga flyes i maskin (35 kg) – superset – Shrugs i axelpressmaskinen (100 kg)

Kryssdrag i kabelmaskin – 10 kg

Axelpress i maskin – 45 kg

Singel arm triceps pushdown – 8 kg

Over head triceps extension – 30 kg

60 minuter power walk på löpbandet – 7,5 kilometer hann jag med på den tiden. 

Photo2

Photo1

Today, the update has been pretty bad… I know. My excuse is that I’ve been to the gym between 14:15 to 17:40 p.m. I do not know why it took so long today but I really fighted through my workout today and as a result I got really sweaty! I’m not going to write a long post now  but I will list my exercises as I did today below for you.

 

Today we did 4 sets in all exercises and between 8-10 reps.

Dumbbell Press – 20 kg

Lateral Raise (7 kg) superset – forward sloping lateral raise (3 kg)

Military Press – 25 kg

Bench press on incline bench – 35 kg

Reverse flyes in machine (35 kg) – superset – Shrugs in the shoulder press machine (100 kg)

Cross Pull the cable machine – 10 kg

Shoulder Press in machine – 45 kg

Single arm triceps pushdown – 8 kg

Over head triceps extension – 30 kg

60 minutes Power walk on the treadmill – 7.5 km I managed at the time .

 

Enter a title

Yes – It's okay

Jag får frågor dagligen om saker som är okej.

Är det okej att äta godis en gång i veckan? Jag tränar 5 dagar i veckan.

Är det okej att äta proteinbarer varannan dag eller blir jag tjock då?

Är det okej att ta ut en extra vilodag i veckan?

Är det okej att jag dricker alkohol en kväll? Min syster fyller 18 och ska ut på krogen för första gången. 

Snälla fina ni, det är okej. Det finns inget som är okej och inte okej. Som jag brukar säga ?Allt i lagom måtta? är okej. För mycket eller för lite av något är aldrig bra. Bara för att ni lever det ?hälsosamma livet? betyder inte det att det ska gå till överdrift och att ni ska förbjuda er saker, för då är det inte hälsosamt längre. Vill ni äta godis en eller flera dagar i veckan, så ja gör det! Jag själv har två ”fusk” måltider i veckan nu som jag unnar mig vad jag vill som lite godis eller glass. Känner du att du måste ta en dag off från träningen, gör det! Det är helt okej, det är faktiskt mer än okej, lyssna på kroppen. Den har oftast rätt. Fyller syrran år? Njut då och ha kul med henne!

DSC_0061This picture is of me almost 2 months ago – but I think its suits well for this post since I look so happy in it. (Or, well yes I am happy)

I get questions every day about things that are okay.

Is it okay to eat candy once a week? I workout 5 days a week.

Is it okay to eat protein bars every other day or do you think its fattening?

Is it okay to take an extra rest day a week?

Is it okay for me to drink alcohol one night? My sister is turning  18 and are going out to the pub for the first time.

Please,  you, it?s okay. There is nothing that is okay and not okay. As I usually say, ?Everything in moderation? is okay. Too much or too little of anything is never good. Just because you live the ?healthy life? does not mean that it will go to the extremes and that you prohibit yourself things, then it?s not healthy anymore. Do you want to eat candy once or more days a week, so yeah do it! I for n exmple treat myself wo evnings a week with maybe a little candy or ice cream. Do you feel that you have to take a day off from training, do it! It?s okay, it?s actually more than okay, listen to your body. It?s usually right. Is it your sisters birthday? Enjoy the time to have fun with her!

 

Brekfast in my bed

Min pojkvän kom hem från Spanien igårkväll. Så idag har jag bestämt att det ska bli vilodag så att jag kan vara hemma med Jesper och mysa och prata hela dagen. Vi gjorde frukost på sängen och tittade på Dumma mig 2 (japp, den finns att se gratis på Swefilmer nu) så vi har verkligen haft en jättemysig start på dagen.

Till frukost åt jag lite kvarg med varma hallon toppad med blåbär och jordnötssmör från fitnessguru samt att jag åt en skål med proteinfluff – Jesper åt baguetter med sylt och en skål med special K och yoghurt. 

Vad gör ni idag?

DSC_0009

DSC_0011

 

My boyfriend came home from Spain last night. So today I decided to make it a rest day so I can be home with Jesper and cuddle and talk all day. We made breakfast that we ate in bed and watched Despicable Me 2 (yes, it can be seen for free at Swefilmer.com now) so we really had a very cozy start of our tuesday.

 

For breakfast I had some quark with warm raspberries topped with blueberries and peanut butter from fitnessguru and also some protein fluff on the side. Jesper had sandwiches with jelly and a bowl with special K and yoghurt. 

 

What are you doing today?

 

Svar del 5. Tue, 30 Jul 2013 11:00:00 +0200

När jag kör tex rodd i maskin är det alldeles för lätt med 10 kg (jag kan köra för många reps) men om jag ökar till nästa steg vilket är 15 kg blir tekniken knaggig, vad borde jag köra med?

Det finns ofta en liten mellanvikt på ca 2,5 kilo som man kan lägga på själv som extra om man inte klarar av att höja med 5 kilo på en gång. Om det inte finns det på ditt gym så kanske du ska testa dig på att öka till 15 kilo och göra så många som du kan på den vikten – även om det bara blir 3 stycken – sen om tekniken inte är 100% perfekt på sista repet så är inte det hela världen. Lycka till! 🙂

Om jag dricker en proteinshake direkt efter avslutat pass, hur länge är det optimalt att vänta tills lagad måltid då, minimum/maximum?¨

Det får du känna efter helt själv. Ibland dricker jag en shake på väg hem från gymmet och så lagar jag mat på en gång jag kommer innanför dörren här hemma. Medans vissa dagar så väntar jag längre. Det beror väl på hur hungrig du är och om du åt precis innan du gick till gymmet eller om du åt 1-2 timmar innan. Jag brukar oftast äta en riktig måltid direkt efter gymmet. Känn efter vad som känns bäst för dig!

Jag är mycket svagare i vänster bicep vilket märks då jag kör t.ex. vanliga curls och blir helt slut i vänster men inte i höger. Kan jag då köra några extra set/reps för vänster och inte på höger då för att jämna ut styrkan?

Ja självklart kan du det, eller så kämpar du på med armen som du är lite svagare i, kanske kan du be en vän om lite hjälp att passa dig när du kör och att hon eller han hjälper dig lite med vikten när din biceps börjar ge efter? 🙂

Tränas underarmarna när man tränar överarmarna? Har väldigt spinkiga underarmar så vad borde jag köra för övningar och hur många reps. Ska jag köra tungt med få reps eller bara sitta och pumpa med lätt vikt om jag vill ha större underarmar?r

Håller du handleden rakt och inte vinklar den så kommer det kännas mer. Sen så finns det övningar du kan göra som är just för att träna underarmarna. Som tillexempel handledscurl med hantlar, omvända bicepscurl, underarmscurl bakom ryggen med mera. Det finns massa bra övningar – googla så kommer det upp några bra träffar!

Om man har sjuklig träningsvärk i ben och rumpa efter ett hårt benpass dagen innan, är det då dåligt att köra cardio iform av morgon pw eller löprunda dagen efter passet för återhämtningens skull (jag vill VERKLIGENbygga rumpa!)

Nejdå! Jag går power walk varje dag och min rumpa brukar överleva det även fast den har träningsvärk 😉 Kör på du!

DSC_0146

Var redigerar du bilder som bl.a din header till bloggen? 🙂

Mina bilder som jag lägger upp i mina blogginlägg redigerar jag inte, de enda jag gör är att beskära dem och förbättra ljuset i iPhoto. Min header gjorde teamet på Myshowroom åt mig men jag gissar att de använda photoshop eller liknande 🙂

Var/ vad får du inspiration från? Jag är inte alltid sugen på träna ibland, har du några råd till mig för att bli mer motiverad?

Jag är inte heller alltid sugen på att träna. Men jag är väldigt målinriktad och har jag bestämt mig för något så gör jag det. Der handlar om att ta sig över ”omotivationsmuren” och bara ta tag i saken – gå till gymmet kör hårt och sen när jag är klar så känns det oftast väldigt väldigt bra. 🙂 Tänk på ditt mål och vad du vill få ut med träningen och gå bara till gymmet och gör din grej – det är mitt tips! 🙂

Vad är din Bhstorlek?

Size: Fiskpinne. 😉

Har en fråga! Den kanske är dum men har verkligen undrat detta stört länge. Jag räknar kalorier ? och vi säger att jag steker ett par kycklingfileer i 1 msk smör. Ska jag räkna hela kaloriintaget på smöret då och dela upp det per portion? Allt smör ?används? ju liksom inte utan förångas eller ligger kvar i botten på stekpannan och då äter man ju inte de kalorierna. Hänger du med? Rätt oklart hur man räknar och det skiljer ju ett par hundra kalorier beroende på så det kan ju vara avgörande. Jättetacksam för svar! 🙂

Du ska ju inte räkna de kalorier som du inte får i dig. Haha så det som ligger kvar i pannan behöver du verkligen inte räkna med. Men du, jag tycker inte att du ska behöva känna dig nojjig för det, att räkna kalorier osv ska inte gå så långt att du blir orolig för om du får i dig 3 gram mer eller mindre smör. Ta hand om dig bara! 🙂 Ett tips från mig är att steka i en teflonpanna då behöver man oftast inget fett när man steker – jag steker aldrig mina kycklingfiler i fett det brukar funka bra ändå!

Hej! Älskar din blogg och instagram! Jag undrar hur din pojkvänns duktiga liv ser ut? Hur ofta han tränar, vad han äter, hur ofta osv! Han ser väldigt fit ut och jag är själv kille, därför jag undrar Tack tusen gånger för allt de du motiverar mig och andra!

Hej! Åh vad glad jag blir att du säger det! 🙂 Min pojkvän har den lyxen att ha en snabb förbränning. Han tränar aldrig. Han äter vad han känner för och när han är sugen/hungrig, mycket kakor… hehe. Jag är lite avis på honom, han kan äta PRECIS vad han vill och hur mycket som helst och ändå så ser han ut som han gör. Lyxigt! Jag tror att han blir jätteglad för din komplimang Karl! Och tack för de fina orden om min blogg och instagram, hoppas att du får en fin sommar!

DSC_0253

Martin Löwgren – Progress

bild-3This is my 3 month progress this far since I met Martin Löwgren and he made a diet and workout scheduale for me. 

 

<<<<<<< HEAD ======= >>>>>>> 7b8e8c7dcb6c569b000584cc581f6e5d33ae9fdd