Mina träningspass

Just keep swimming

Godmorogon!

Eller kanske borde jag säga god eftermiddag eftersom att klockan börjar närma sig ett. Jag började min morgon med 45 minuter cardio i poolen. Min pojkvän har en inomhus pool så jag bestämde mig för att variera min morgon cardio och istället för power walk så simmade jag i poolen i 45 minuter. Jag måste nu i efterhand säga att jag hellre går power walk än att simma, det var inte roligt! Haha jag blev uttråkad och frågade Jepser var tredje minut ”hur långt är det kvar nu?”, men jag gav det ett försök och vet nu att det inte är my cup of tea. 

Vad är eran favorit form av cardio träning? Jag gillar egentligen inte cardio alls och ändå gör jag det två gånger om dagen, power walk på morgonen och sen crosstrainer på gymmet på eftermiddagen. Det är mina favvisar, crosstrainern är bäst tycker jag. Men vad tycker du? 🙂

DSC_0001

DSC_0014

 

Godmorogon!

 

Or maybe I should say good afternoon since the clock is almost 13 pm. I started my morning with 45 minutes cardio in the pool. My boyfriend has an indoor pool so I decided to vary my morning cardio and instead of power walk I swam in the pool for 45 minutes. I must now say in retrospect that I would rather go power walk than to swim, it was not funny! Haha I got bored and asked Jepser every three minutes, ”how long have I left to swim now?”, But I gave it a try and now I know that it is not my cup of tea.

 

What’s your favorite form of cardio workouts? I do not really like cardio at all and yet I do it twice a day, power walk in the morning and elliptical trainer at the gym in the afternoon. It is my favorites, elliptical trainer is the best I think. But what do you think? 🙂

 

7 svar till “Just keep swimming

  1. paulina skriver:

    min favoritcardio för mig förändras väldigt ofta. ibland så ÄLSKAR jag att springa & hatar att vara på crosstrainern (nu är jag i den fasen), medan ajg andra gånger älskar crosstrainern och hatar springningen. En annan typ av cardio jag gillar är att spela basket! Det har jag gjort i massa år nu och det är alltid lika kul!

  2. Frida skriver:

    Jag gillar varken att springa eller crosstrainern, tycker det är sjukt tråkigt däremot går powerwalk bra men det absolut roligaste cardion tycker jag är step-up passen som de har på mitt gym, det är sjukt kul och jätte jobbigt men man tänker inte på att det är jobbigt eftersom man är koncentrerad på danskominationen man kör! Jag brukar även köra skivstång intervall pass, alltså man tränar hela kroppen först och sista 15 min kör man intervaller 45 sek sen 15 s vila osv, alltså 15 intervaller vilket är sjukt kul och man pushar sig verkligen till max!:D Spinnign är också ku och även jympa(medel eller intensiv)!

  3. Linn skriver:

    Får jag fråga varför du kör cardio 2gg om dagen? 🙂

  4. maria skriver:

    Hej!jag har en fråga som jag tror att många andra också undrar. om man vill få en snygg mage, på vilket sätt ska man träna då? med tunga eller lätta vikter? osv. grymt ra blogg!

  5. Emma skriver:

    Hej Ellen 😀 När jag började läsa din blogg i februari blev jag inspirerad och började träna cardio ca 2 gånger i veckan. Jag gick powerwalk i mina mjukisbyxor och converse. Jag hade inte ens en sport-bh. Nu idag, ca 6 månader senare, har jag riktiga skor, tränar 6 gånger i veckan, och äter hälsosammare. Jag vill bara säga tack, även om du inte vet vem jag är, men jag vill att du ska veta att du verkligen hjälp mig även om du inte gjorde det direkt till endast mig. Du är grym! Kram 🙂 Ps. Idag köpte jag samma träningstights som du har, de gråa från SOC. Har previs invigt dom med en 7 km joggingrunda och jag älskar dom lika mycket som du!

  6. Andrea skriver:

    Löpning!! Haha 🙂 Ett tips är dock att köra olika tempon när du tränar kondition, ja, intervaller, lättare sagt. Då blir det lite roligare och tiden går snabbre. 🙂

  7. Emilia skriver:

    Hej! Jag tycker löpning är superkul, det är en sådan frigörande känsla! Jag har läst din blogg ett tag nu och har lagt märke till att du inte är ute och springer som cardio, är det inte bra när man ska bygga muskler? Superpeppande blogg! Kram Emilia

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.