Food Diary

Post workout food

Jag hr precis haft ett av de jobbigaste passen på länge, jag bokstavligen mördade mina ben, körde slut på magen och avslutade med 16 intervaller som jag sprang på 18 km/h. Att springa så många och så snabbt efter att ha tränat ben är nog det värsta som finns, jag kunde knappt andas :O Men det är skönt nu efteråt, min pappa kom och hämtade mig på gymmet för att jag var så trött att jag knappt orkade röra på mig. Det första han sa var när vi sågs var ”Bra jobbat idag, det ser ut som att du ska börja gråta”. Haha jo, då har man tagit i ordentligt!

Nu sitter jag och äter ett snabbt mellis. Jag ser till att få i mig snabba kolhydrater, fett och protein nu på en gång efter passet. 2 riskakor + jordnötssmör (ekologiskt utan tillsatser, finns på alla matbutiker) + en protelux shake blandat med vatten och massa is. 

DSC_0269

DSC_0273

DSC_0272

I’ve just had one of the toughest sessions in a long time, I literally killed my legs, ran out of my abs and finished with 16 intervals that I ran at 18 km / h. Running so many and so fast after training legs is probably the worst there is, I could hardly breathe :O But it’s nice now, afterwards, my dad came and picked me up at the gym because I was so tired I could hardly move. The first thing he said was when we saw the wass, ”Good job today, it looks like you’ll start crying.” Haha yes, then one has done her exercise  properly! 

Now I sit and eat a fast snack. I am getting fast carbohydrates, fat and protein one right away after workout. 2 rice cakes + peanut butter (organic without any additives, are available at all grocery stores) + a protelux shake mixed with water and ice.

 

7 svar till “Post workout food

  1. Klara skriver:

    Hm Ellen… lite komiskt för det var faktiskt bara för någon dag sedan jag försökte hitta ”post workout food” (bland dina inlägg då såklart hehe) och då skrev du att man efter pass skulle äta kolhydrater men framförallt protein dock INTE fett….. Direkt citerat från ditt inlägg: ”Efter ett träningspass bör du äta protein och kolhydrater. Du ska inte äta fett efter träningen. Det bästa att äta direkt efter ett tränings pass är en protein shake. Varför? Flytande måltider går snabbare för kroppen att smälta  än de fasta livsmedelsmåltiderna. Vassleprotein är det proteinet som kroppen smälter snabbast.”  Du skriver inte varför man inte ska äta fett, bara att man inte ska det… Och nu i det här inlägget äter du det….? Jamen dit jag ville komma var att kan inte du göra ett nytt sånt här inlägg snarast möjligt, så man vet vad man ska äta 😉  Och din blogg är superbra, kramis ♥

  2. stina skriver:

    Hej! läser din blogg 5 gånger om dagen och vet att du är väldigt duktig. Men det är såhär jag måste verkligen ha din hjälp. Det är såhär att jag är 14 år och tränar på ett gym sen ett år tillbaka & dansar även 2 dagar i veckan. Går för det mesta på spinning då jag är väldigt mullig. och försöker verkligen gå ner i vikt. Eller skiter nästan vad det står på vågen, vill bara ha bort allt fett som jag har. Och istället ha en fin lagom musklad kropp och såklart må bra. Men har verkligen inte tappat ett enda kilo.. Vilket gör att jag tappar motivationen & känner att det inte är lika kul. Vill så gärna köpa dom där fat burner från fittnesguru, som då skulle kunna hjälpa mig på traven. Men nu till frågan.. är jag för liten? vilket jag tror tyvärr, men villle verkligen vara säker då jag ser min ända utväg ur detta. Har så länge drömt om att kunna gå i bikini en sommar utan att jag mår dåligt. Är 170cm och undrar om jag kan äta sånna piller? Skulle vara sååå tacksam för svar:) Stort tack i förhand* Om du vill så får du gärna maila mig!

  3. Josefin skriver:

    Låter som ett härligt pass i efterhand! 🙂 Kul att se att du förbättras på intervallerna! Du inspirerar så sjukt mycket 😀 Jag själv började med dina intervaller och känner verkligen vilket resultat det ger trots att det ”bara” är 16 intervaller! Jag har precis börjat minska ned maten då jag åt på lite överskott förut och nu ser jag hur mina muskler på låren speciellt börjar synas mer och mer och det är såå kul. Jag tror intervallerna är bra hjälpmedel för att nå sina mål 🙂 Fortsätt kämpa det är så kul att se dina resultat som sker 🙂

  4. Lotta skriver:

    Hej Ellen,Först vill jag ge dig cred för vad du gör och hur du gör det är så grymt! fortsätt så, hejar på dig. :DSen vill jag bara berätta om en liten knivig situation jag hamnat i.. Fick veta igår att jag är laktos,gluten, konserver och inte får äta något socker eller glukos sockeratrer då jag kan bli sjuk. Har letat som en galning för att försöka hitte recept som innefattar just allt detta men hittar det ingen stans.. När jag redan efter ett dygn har svårt att komma på mat vet jag inte riktigt hur jag ska klara det.Skulle va jätte snällt om du hade tips på en hemsida eller själv hade några recept att bidra med:) Kram

  5. Linnea skriver:

    Din blogg är så himla bra! Jag har bara en fråga, hur gör du din proteinshake när du har is i? Mixar du isen eller har du bara stora isbitar? Och har du is för att det är gott eller för att det är bättre på något sätt?

  6. Sara skriver:

    tyvärr inte!! 🙁 finns varken på ica eller coop. (Jordnötssmöret) Vill ha.

  7. jonna skriver:

    Jag köpte jordnötssmöret på ica kvantum idag! 🙂 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.