Training

New workout schedule

Nu har jag suttit i två timmar och fixat ihop ett träningsprogram som jag tror kommer fungera bättre för mig. Jag tror jättestarkt på att om man vill att passen ska gå bra och därmed få bra resultat av sin träning  så måste man tycka att det är roligt att träna. Man ska inte ha ett upplägg som får en att känna sig omotiverad och vilja sluta, det ska vara kul att gå till gymmet! 

Jag har nu lagt ihop ett schema med träning som jag tror på men övningar som jag känner fungerar bra för mig, dvs att det är övningr som jag får bra konakt med rätt muskel i samt övningar som jag tycker är roliga att utföra! Ni kommer att få se mer under veckan hur varje pass är upplagt men här är en liten översikt hur mitt schema kommer att se ut sex veckor framöver från och med imorgon. Sen så kanske det kommer upp lite ändringar om jag kommer på något men går allt som jag planerat ska jag följa detta schema i sex veckor nu 🙂 

Måndag

Morgon power walk 40-60 minuter

Bröst + axlar 

 

Tisdag

Rygg 

 

Onsdag

Mage + Plyometrisk träning för rumpa

 

Torsdag

Biceps + Vader + 40 min cardio 

 

Fredag

Triceps + Axlar 

 

Lördag 

Morgon power walk 40-60 minuter

 

Söndag 

Morgon power walk 40-60 minuter 

Ben + vader

 

DSC_0048

 

Now I’ve been sitting for two hours and whacked together an exercise program that I think will work better for me. I believe very strongly in that if you want to get great workouts and therefore great resultsl, you have have a program that you enjoy doing that you think is fun One should not have a progra that makes you feel unmotivated and makes you feel like not workingout, it’ should be fun to go to the gym !

 

I have now put together a schedule of workouts that I believe in with exercises that I know works well for me , that it’s exercises I get good contact with the right muscles as well exercises that I think are fun to perform ! You will see more during the week how each session will look like but here is a little overview how my schedule will look like the  six upcoming weeks, starting tomorrow . Then we might get up some changes if I think of something but everything goes the way I planned , I follow this schedule for six weeks now 🙂

 

Monday

Morning power walk 40-60 minutes

Chest + Calves

 

Tuesday

back

 

Wednesday

Abs + plyometric workout for butt

 

Thursday

Biceps + calves + 40 min cardio

 

Friday

Triceps + Shoulders

 

Saturday

Morning power walk 40-60 minutes

 

Sunday

Morning power walk 40-60 minutes

Legs + calves

 

6 svar till “New workout schedule

  1. anonym skriver:

    Vad tycker Farid om att du har gjort ditt eget mat schema och tränings upplag? Jag tycker det är grymt att du har gjort det. Att du lyssnar till kroppen och vet vad som är böst för dig. Till slut så handlar det om dig… det är du som tränar och äter det maten och det är Du som ska stå på scenen så du måste göra vad som är bästför dig!! 🙂

  2. Malin skriver:

    Hej! Jag har beställt från fitnessguru en gång tidigare och köpt One Way proteinpulver men nu när det är slut undrar jag om jag ska köpa samma eller om jag ska testa på Isolate eller Casein.. Men vad är egentligen skillnaden? Är dessa pulver något du rekommenderar eller tycker du gymgrossisten.com har bättre?Skulle vara jätte hjälpsamt om du t o m skulle kunna göra ett inlägg med bara ”pulver”.. Är rätt ny vad gäller sånt 🙂  

  3. Wibeke skriver:

    ??

  4. Rebecka skriver:

    Hej! Kan du inte göra ett inlägg som frklarar lite mer om Plyometrisk träning för rumpan? aldrig hört talas om det förr. :)Du är grym förresten. jag läser din blogg varje dag! 🙂 :*

  5. noemi skriver:

    Hey EllenYou train without a coach now, right? I’m asking because I have a coach now and I do not know if it’s the right thing for me…I can see some progress since I’m working with him…but I’m not sure if I would have reached this progress without him. because the workout routine and the diet are simalar to the one I did on my own. I pay a sooooooooo much money and I only see him once in two month. Do you think it’s possible to get a good pyshique without a coach? (I don’t want to go to the stage. maybe anytîme in the future but not now…)Anyway, I hope you have a nice sunny day!xx noemi

  6. Katharina skriver:

    No rest Day? Sports 7 days a week? I thought one rest day per week is a must!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.

<<<<<<< HEAD ======= >>>>>>> 7b8e8c7dcb6c569b000584cc581f6e5d33ae9fdd