My personal life

Den perfekta sötpotatisen

P5163126P5163105 P5163108P5163117P5163110P5163128

Sötpotatis är min nya craving, det är verkligen så så gott! Visste ni att sötpotatis egentligen inte ens är en potatis utan faktiskt en ört av av typen vindeväxt. Sötpotatis har en massa bra hälsoeffekter och förtjänar att höjas lite idag, så jag tänker lista 5 bra saker om sötpotatisen nedan!

  • Sötpotatis innehåller massor av bra antioxidanter, vitaminer och diverse näringsämnen som stärker immunförsvaret!
  • Sötpotatis är väldigt fiberrik och är toppen för matsmältningsorganen och lindrar förstoppning
  • Sötpotatis är rankad nummer ett utav Center for Science in the Public Interest av alla grönsaker eftersom de är en så rik källa till kostfiber, naturliga sockerarter, komplexa kolhydrater, protein, karotenoider, vitamin C, järn och kalcium.
  • Sötpotatis är en bra källa till långsamma kolhydrater.
  • När kroppen är stressad tenderar den till att använda en hel del kalium och andra viktiga mineraler. Sötpotatisen ger viktiga mineraler mineraler som hjälper att upprätthålla balansen i hela kroppen under tider av stress. Alltså är sötpotatis bra för att behandla stressrelaterade symptom.

Man kan tillaga sötpotatis på jättemånga olika sätt. Man kan koka den, ha den i ugnen, fritera den, grilla den, mosa den till pure… Jag gillar att baka den i ugnen jag, det är lätt och smidigt. Så som ovan tar bara 20 minuter. Ställ ugnen på 220°C, skär upp din sötpotatis i lagom stora bitar, springa med salt och eventuellt lite olja och kör in i ugnen i 20 minuter cirka beroende på hur tjocka skivor du skurit. Så himla gott och nyttigt!

// Sweet potatoes are my new craving, it is really so so good! Did you know that sweet potatoes are not really even a potato but actually an herb of the type wind plant. Sweet potatoes have a lot of great health benefits and deserves to be raised a bit today, so I’m going to list 5 good things about the sweet potato below!

  • Sweet potatoes contain lots of helpful antioxidants, vitamins and various nutrients that can strengthen the immune system!
  • Sweet potatoes are very high in fiber and is great for the digestive organs and relieves constipation
  • Sweet potatoes are ranked number one out of Center for Science in the Public Interest of all the vegetables because they are a rich source of dietary fiber, natural sugars, complex carbohydrates, protein, carotenoids, vitamin C, iron and calcium.
  • Sweet potatoes are a good source of complex carbohydrates.
  • When the body is stressed, it tends to use a lot of potassium and other essential minerals. The sweet potato provides essential minerals that can help to maintain a balance throughout the body during times of stress. Thus, sweet potatoes is good at treating stress related symptoms

You can prepare the sweet potatoe in va lot of different ways. You can boil it, put it in the oven, fry it, grill it, mash it into puree … I like to bake it in the oven. it is smooth and easy. As I have done in the pictures above! It only takes20 minutes. Set the oven at 220 ° C, cut your sweet potatoes into bite sized pieces, run with some salt and possibly some oil and put it in the oven for 20 minutes approximately, depending on how thick slices you cut. So very good and healthy!! //

3 svar till “Den perfekta sötpotatisen

  1. Dessutom är det sjukt gott med sötpotatis! Kram
    // http://Www.nouw.com/Belliblonkan

    1. fitspooration skriver:

      Ja det är det verkligen!

  2. Caroline skriver:

    Älskar sötpotatis! Sååå gott! 😀

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.

<<<<<<< HEAD ======= >>>>>>> 7b8e8c7dcb6c569b000584cc581f6e5d33ae9fdd